wtorek, 28 czerwca 2016

W centrum zwariowanych przygód patrząc przez różowe okulary!

Magdalena Witkiewicz
bestsellerowa pisarka
Kocham czytać. Najbardziej w czytaniu mnie pociąga to, że można dosłownie WSZYSTKO i to bez wychodzenia z domu. Można być w centrum najbardziej zwariowanych przygód, można być zakochanym, można się wzruszać i śmiać. Czytanie książek to wejście w zupełnie inny świat. Czasem straszny - boimy się, ale jesteśmy bezpieczni, czasem taki, w którym spełniają się nasze marzenia. Gdy czytamy możemy być każdym: dzielnym strażakiem, ratującym dziecko z pożaru, królową, czarownicą.


Książki czasem doskonale wypełniają pustkę w naszym życiu. Czasem dodają odwagi do pozytywnych zmian. Co mnie wkurza w literaturze? Nie denerwuje mnie podział na literaturę kobiecą i "inną". Denerwuje mnie to, że ta literatura "inna" uważana jest za lepszą. Dlaczego kryminały, czyli książki o tym, że ktoś kogoś zamordował mają być bardziej ambitne niż te książki, które opisują pozytywne emocje? Któż z nas nie lubi, jak mu jest dobrze?

Ja lubię właśnie takie książki, po przeczytaniu których patrzę na świat przez różowe okulary. Takie, które są miłym spotkaniem z ludźmi, których bardzo lubię. I z którymi nie chcę się rozstawać na długo, a nawet jeżeli, to to spotkanie długo wspominam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz